Algemene Voorwaarden - Madam Wol

Algemene Voorwaarden
Madam Wol

1. Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Madam Wol, vertegenwoordigd door Sigrid Christiaens, en haar klanten op alle aankopen en online aankopen.
Algemene gegevens: Madam Wol – Sigrid Christiaens – Martha Somersstraat 1 – 2800 Mechelen – 0495 59 50 30 – sigrid@madamwol.be – BE 0726.925.522.
Door het plaatsen van een bestelling aanvaard je deze algemene voorwaarden zonder voorbehoud.  Madam Wol kan de algemene voorwaarden altijd aanpassen.  De laatste versie is steeds te raadplegen via de website.  

2. Producten
In de webshop staan alle producten met waarheidsgetrouwe afbeeldingen en een beschrijving.  Ik besteed veel aandacht aan het juist presenteren van alle artikelen.  Mocht er zich toch een fout bevinden op de website aangaande prijs of specificaties, dan kan ik hier niet aansprakelijk voor worden gesteld.  Hou er rekening mee dat de kleuren op je scherm licht kunnen afwijken van de werkelijke kleuren afhankelijk van de instellingen van jouw apparaat/scherm. Daarnaast zijn de producten handgemaakt en dus uniek, lichte kleurverschillen of verschillen in uitvoering kunnen voorkomen.

3. Prijzen
Getoonde prijzen zijn altijd geldig op de dag van consultatie of voor de eventueel vermelde geldigheidsperiode. Prijzen kunnen op elk moment wijzigen.  Alle prijzen zijn in euro, exclusief verzendingskosten en inclusief btw.
Voor de verzending gelden vaste prijzen.

4. Contract
Het contract wordt gesloten wanneer de klant de bestelling heeft geplaatst en de Algemene Voorwaarden heeft geaccepteerd. Als de klant de bestelling op elektronische wijze heeft geplaatst zal Madam Wol deze ook op elektronische wijze bevestigen. Als het order op elektronische wijze tot stand is gekomen, zal Madam Wol er alles aan doen wat binnen haar macht ligt een veilige uitwisseling van (persoons)gegevens en een veilige betalingsomgeving te bieden.  Mochten er via de webshop artikelen verkocht zijn die toch niet voorradig zijn dan heeft de klant de keuze tussen een volledige terugbetaling van de artikelen of een vervangend artikel.

5. Betaling
Betalingen op de website van Madam Wol gebeuren via de firma Mollie, gespecialiseerd in 100% beveiligde online betalingen. Klanten kunnen betalen met Bancontact/ Mister Cash, iDEAL of via overschrijving. De uitwisseling van gevoelige informatie gebeurt op de beveiligde servers van de firma Mollie. Madam Wol krijgt deze informatie niet te zien.

6. Verzending
Artikelen worden binnen de 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van de betaling verzonden.  Ze worden vervolgens afgeleverd volgens de bij de leverancier geldende voorwaarden.  Doorgaans ontvangt de klant zijn pakje 1 tot 2 dagen na de verzending.  Als producten niet binnen deze termijn verzonden zullen worden, wordt hier altijd melding van gemaakt op de website van Madam Wol.  Leveringen gebeuren door een door Madam Wol geselecteerde leverancier of door Madam Wol zelf.  
– Tarief België voor bestellingen onder de 100 €: 6,50 €.
– Tarieven Nederland voor bestellingen onder de 150 €: 8,95 €.
Gratis thuislevering : Madam wol verzendt gratis in heel België voor bestellingen vanaf vanaf 100 € (Voor Nederland geldt een minimum bedrag van 150 €).
Verzending breekbare artikelen: Breekbare stukken worden niet verzonden.  Deze kunnen opgehaald worden of kunnen door Madam wol zelf worden geleverd.  In dit geval gelden andere verzendkosten.
Afhalen: De klant kan er ook voor kiezen zijn artikelen zelf af te halen.  In dit geval betaalt hij geen verzendkosten.  Artikelen kunnen op afspraak worden afgehaald in Mechelen. 
Madam Wol zorgt voor een zorgvuldige verpakking en verzending van de bestelling.  De mogelijke risico’s die het verzenden van de bestelling met zich meebrengt zijn altijd voor de koper.  Madam wol kan nooit aansprakelijk gesteld worden voor het verloren gaan of beschadigd raken van verzonden artikelen.  Madam Wol blijft verantwoordelijk voor de producten totdat ze afgeleverd zijn bij de transporteur.

7. Eigendomsrecht
Madam Wol blijft volledig eigenaar van een verkocht artikel tot het moment waarop de koopprijs volledig is voldaan.

8. Recht op herroeping
Als de klant niet tevreden is over zijn aankoop, dan kan hij zonder opgave van reden de aankoop herroepen en het artikel terugbezorgen aan Madam Wol.  Het recht van retour geldt niet voor producten die speciaal voor de klant op maat werden gemaakt.  In dit geval moet de klant Madam Wol binnen de 2 kalenderdagen na de levering van het product schriftelijk op de hoogte brengen dat hij de aankoop wil herroepen.  Dit kan hij doen door een e-mail te sturen naar sigrid@madamwol.be.  Niet schriftelijk gemelde retourzendingen worden niet aanvaard.  De klant moet de artikelen binnen de 5 kalenderdagen terugzenden naar Madam Wol.  Madam Wol hanteert deze periode van 5 dagen om de kans op beschadigingen door bijvoorbeeld huisdieren tot een minimum te beperken.  Het artikel moet in de originele verzendverpakking worden terugbezorgd, in onbeschadigde en ongebruikte toestand, en voldoende gefrankeerd, met vermelding van je ordernummer.  Retourzendingen zijn altijd op verantwoordelijkheid van de koper.  Madam Wol zal het aankoopbedrag van de producten niet terugstorten maar wel een waardebon uitschrijven voor het bedrag van de bestelde producten.  De door Madam Wol gemaakte verzendkosten worden ook niet terugbetaald.  Het product mag worden uitgepakt en geprobeerd, maar enkel ter beoordeling. Het product mag niet intensief gebruikt worden of onnodig beschadigd raken. Komt een product beschadigd terug bij Madam Wol dan heeft de koper geen recht op een vervangproduct.  Madam Wol kan het recht op retourneren weigeren als ze vermoedt dat een artikel reeds gebruikt is of als ze vermoed dat er schade werd aangebracht door iemand anders dan Madam Wol.  Beschadigde producten buiten het toedoen van Madam Wol worden niet retour genomen.  Na 5 kalenderdagen vervalt het recht om te retourneren.  Als een artikel verkeerd werd geleverd door Madam Wol, dan neemt Madam Wol alle kosten voor heen- en terugzending op zich.

9. Klachten en aansprakelijkheid
Klachten over producten moeten binnen de 2 kalenderdagen na ontvangst schriftelijk worden gemeld. Madam Wol zal haar uiterste best doen om de klacht naar tevredenheid van de klant op te lossen. De verplichtingen van Madam Wol beperken zich tot het vervangen van het product.  Madam Wol is niet aansprakelijk voor eventuele schade die wordt veroorzaakt door of voorkomt uit de klacht.  De totale aansprakelijkheid bedraagt nooit meer dan de prijs die de klant voor het betreffende artikel heeft betaald.

10. Transportschade
Voor het verzenden worden alle artikelen gecontroleerd en goed verpakt.  De klant verbindt zich ertoe de bestelling onmiddellijk na ontvangst te controleren en Madam Wol onmiddellijk via e-mail op de hoogte te brengen van enige schade. Een foto van het beschadigde artikel, inpakmateriaal en doos met adreslabel moeten hieraan toegevoegd te worden. Deze foto’s zijn essentieel voor de opmaak van het schadedossier naar de transporteur toe. Gooi dus nooit de postverpakking weg voor u heeft vastgesteld dat uw bestelling in goede staat is.

11. Betwistingen
In geval van betwistingen is uitsluitend de rechtbank van Mechelen bevoegd.

Madam Wol

De website madamwol.be maakt gebruik van cookies. Dit is nodig om jou als bezoeker een optimale website ervaring te bezorgen.  

Als je doorgaat naar deze website wil dat zeggen dat je hier akkoord mee bent.